2018-11-06 19:36Press release

SWISS CLINIC TEAMAR UPP MED TOPP INFLUENCER SANNE ALEXANDRA

Sanne Alexandra Josefson Sanne Alexandra Josefson

SWISS CLINIC TEAMAR UPP MED TOPP INFLUENCER FÖR ATT GÖRA PRODUKTUTVECKLING MER PERSONLIG OCH KUNDNÄRA

November 2018 – Det innovativa skönhetsbolaget bakom mikronålstrenden och hemmabehandlingar, Swiss Clinic, har meddelat sitt samarbete med en av landets hetaste influencers, Sanne Alexandra Josefson. Partnerskapet innebär att Sanne Alexandra lanserar en helt ny behandling under namnet Detox & Glam Treatment. Sanne Alexandra har alltid haft en passion för skönhet och välbefinnande och vill gärna visa det genom att skapa en produktlinje som hon använder dagligen, något hennes följare ständigt frågar henne om. Hon har använt hennes diverse kanaler för att kommunicera kring inre och yttre skönhet, och alltid drömt att få ta fram en egen produktserie, vilket hon nu lyckats göra tillsammans med Swiss Clinic.

“Det är ett så spännande sätt att arbeta! Jag har verkligen fått möjlighet att bygga mina dröm-produkter, precis utifrån vad jag själv och många av mina följare behöver och vill ha. Det har varit otroligt roligt att få välja allt från material till lukter och aktiva ingredienser, hela tiden med proffshjälp från produktutvecklarna på Swiss Clinic” säger Sanne Alexandra.

Detox och Glam Treatment består av två sheet-masks; Detoxifying Sheet Mask och Glam Glow Sheet Mask som har utvecklats för att väcka liv i torr och glåmig hud samt behandla pigmentfläckar och rengöra porer.

Detoxifying Sheet Mask: För strålande fräsch hy på nolltid. Denna mask fungerar som en snabb hudfix för dem som behöver en boost av naturlig skönhet, på språng. Den Kol-indräkta svarta bamboo masken är en riktig rengöringsmästare. Sanne beskriver den som "En “juice-cleanse” för mitt ansikte. Baserad på avgiftande ingredienser, förstärker denna mask skyddet från daglig stress och föroreningar. Den hjälper till att ta bort orenheter och gör att mina porer ser mindre ut."

Glowy Glam Sheet Mask: Designad för att boosta och väcka liv i huden på några minuter, det här är den ultimata masken för speciella tillfällen. Med en mängd stärkande egenskaper fungerar denna mask för att ge omedelbar glow och spänst.  Masken består av Lyocell och är dränkt i hyaluronsyra vilket gör den perfekt som primer. Som Sanne säger; "Jag använder den här sheet-masken för att boosta och återuppliva min hud. På bara 15 minuter har jag magisk lyster och är redo för Röda mattan.”

Detta partnerskap är ett led i Swiss Clinics inkluderande fokus när det kommer till produktutveckling.

"Vi har länge vänt oss till vårt community för input, frågat vad våra kunder velat ha mer av för att ge dem det, och när de bett om förbättringar så har vi gått tillbaka till ritbordet. Vi försöker att alltid hålla ett finger på pulsen för att förstå vad våra kunder vill ha, behöver och önskar. Genom att arbeta med Sanne kommer vi ännu närmare vår kund och att kunna skapa Sannes egen drömbehandling för att hon ska dela den med sina följare är verkligen en dubbelvinst", säger Linda Hellqvist, CMO på Swiss Clinic.

Genom att arbeta med en rad välkända influencers över hela världen ser varumärket till att göra processen att skapa produkter, en mycket mer personlig, rolig och praktisk erfarenhet, för att komma närmare marknaden och ta reda på vad kunder och följare av varumärket vill ha härnäst.

Tillsammans med Swiss Clinics experter, kommer influencers ha chansen att skapa sina egna samlingar. De kommer att kunna lägga sin egen touch på ett urval av produkter genom att designa allt från förpackningen till att välja ingredienser och formulering i varje produkt. Swiss Clinic har valt att arbeta med topp-influencers som delar deras passion för hälsa, skönhet och välbefinnande och som har ett särskilt intresse för hudvård.

Sanne Alexandras masker släpps i begränsad upplaga och säljs från och med den 8 november på www.swissclinic.com samt på Åhlens City i Stockholm.

Beauty company Swiss Clinic develops home beauty treatments which give both measurable and lasting effects. Since the very beginning, the aim has always been to provide high-tech clinical treatments for home use, but also to find new methods of treating skin problems that are considered unsolvable. Swiss Clinic has helped thousands of men and women to get rid of everything from acne scars to pigmentation and stretch marks. The company was founded in Sweden 2012. Today Swiss Clinic operates in nine countries with demand constantly increasing. The company´s in-house development team in Zürich plus the quality production facilities in Switzerland, Sweden and Italy are just some of the key factors on its success.

Linda Hellqvist
CMO