2018-06-27 08:44Press release

Så hittar du din hudvårdsrutin

Digital Beauty AdviserDBA

För att öka kunskapen om hudproblem och guida dig till rätt behandling har skönhetsleverantören Swiss Clinic utvecklat ett digitalt hudtest i samarbete med hudläkare. 12 snabba frågor som leder dig raka spåret mot en skräddarsydd hudvårdsrutin – som faktiskt fungerar.

Swiss Clinic är kända för sina högteknologiska hemmabehandlingar och innovativa metoder att behandla allt från ärr till rynkor, fina linjer och pigmentfläckar. Med målet att hjälpa ännu fler att trivas med sin hy har företaget utvecklat tjänsten Digital Beauty Advisor för gratis hudvårdskonsultation online (välkommen till framtiden!).

Digital Beauty Advisor är ett test som bygger på 12 pricksäkra frågor framtagna i samarbete med hudläkare. Noga avvägda för att göra det möjligt att på bara två minuter uppskatta din hudtyp, hämta avgörande information om din vardag och skapa förståelse för vilka resultat du önskar. Viktiga parametrar för att komma fram till vilken typ av hudvård som borde stå i just ditt badrumsskåp.

Förutom konkreta produktförslag får du en snabböverskådlig analys av dina vanor. Det följt av personliga rekommendationer för hur du med enkla medel som sömn, träning och kost kan skapa ultimata förutsättningar för en välmående hy.

Digital Beauty Advisor hittar du på Swissclinic.se och är helt gratis.

Swiss Clinic develops and sells high-quality products and tools for home beauty treatments with lasting effects, through online channels. Our mission is to give everyone the opportunity to make safe, lasting changes to their health and beauty, at home. Swiss Clinic develops and sells high-quality products and tools for home beauty treatments with lasting effects, through online channels. Our mission is to give everyone the opportunity to make safe, lasting changes to their health and beauty, at home.

Sebastian Gordon
Sebastian Gordon